9 April 2014

Kurs na księgę pamiątkową

Zapraszam Was Kochani na blog sklepu-ewa.pl
Zrobiłam specjalnie dla Was kurs na księgę pamiatkową.

Zmotywowana przez jedną z klietek postanowiłam jakiś czas temu zrobić księgę.
Powiedziałam jej z góry - że nie będzie tam złoceń - przepychu i tego co zazwyczaj w takich księgach się znajduje-bo to nie mój styl.
Powstała więc księga komunijna. Jako prototyp.

Spodobała się kolejnej osobie - tym razem jako prezent na 40 rocznicę ślubu.

W związku z tym, że miałam kilka zapytań i próśb w sprawie kursu - jak ją zrobiłam- specjalnie dla Was - przygotowałam zdjęciowy kurs - krok po kroku.

Z góry przepraszam za brak polskich znaków na zdjęciach-z jakiegoś powodu PhotoScape się zbuntował i nawet w pl czcionkach nie chciał ich wstawiać.

Co będzie nam potrzebne:

* Przede wszystkim 4 arkusze wielkości A4 papieru wizytówkowego - czyli grubszy papier niż zwykły do drukowania.
* Tekturę lub papier kraftowy wielkości A4
* kawałek tekturki do przygotowania nóżki na stojak
* papier scrapowy - aby okleić tekturę z obu stron i nasz stojaczek
* klej na gorąco
* dużo kwiatków listków perełek krzaczków
* nożyczki/nożyk/mata/trymer/gilotyna
* jeśli używamy spinacze lub klipsy do przytrzymania papieru-aby się "sam" kleił, w tzw międzyczasie jak my będziemy robić kolejne rzeczy
* opcjonalnie jasny tusz/brokat w kleju


Zanim zaczniemy pracę musimy mieć wydrukowaną stronę tytułową.
Ja opracowuję wszelkie dokumenty do druku w Wordzie.
Najprościej pracować mi na tzw. polach tekstowych - ponieważ pole tekstowe można dowolnie edytować: rozmieszczać, zapełniać, przesuwać, zmniejszać, zwiększać.
Dla tych którzy nie wiedzą gdzie takie pole tekstowe jest - zdjecie poniżej.
 [ja zawsze wybieram ten pierwszy góry rodzaj pola tekstowego]


Pól tekstowych mo ee być dowolna ilość.

My musimy tak to edytować, aby na środku pozostało trochę miejsca na zgięcie , a w rogach na zawinięcie papieru.
Poniżej widać ile ja zostawiłam miejsca między rogami i między polami tekstowymi.



Kiedy mamy już opracowaną i wydrukowaną pierwszą, główną stronę naszej ksiegi - postępujemy jak poniżej.





Duże powierzchnie lubię oklejać taśmą dwustronną + klejem.
Taśma powoduje, że zarówno mniej kleju zużywamy, papier się nie faluje, jak i to, że nie trzeba potem odczekiwać aż się sklei i można od razu dalej pracować.



Zwykłych klipsów biurowych używam do tego, aby mi trzymały papier, który się klei. Ręce są wolne i mogą robić kolejne etapy.


Postarzamy brzegi - ale bardzo delikatnie. Można to zrobić zwykłymi nożyczkami czy nożykiem.





Ja lubię wszelkie zawijanie papieru robić na dłutku - mam kanciaste ołówki- więc dłutko jest bardzo wygodne. Dłutkiem też zazwyczaj zwijam kwiatki;)



Przesyłam pierwszą stronę na samym środku, na zgięciu. Ale nie jest to konieczne.


Zaczynamy klejenie - od ostatniej strony. Najpier dokładnie środek smarujemy klejem na gorąco i bardzo szybko przykładamy papier- można docisnąć np dłutkiem wzdłuż środka.


Następnie przyklejamy strony - na półokrągło. Dokładnie jak na fotce - klejem smarujemy między zawiniętymi rogami.


I tak strona po stronie przyklejkamy, przesuwajac każdą kolejną stronę o parę mm.


Teraz najlepsza częsć - ozdabianie.



Robimy stojaczek do potrzymywania księgi na stojąco.






Półperełki dodają smaku i delikatnie ozdabiają wolną przestrzeń.


Ja brzegi delikatnie wytuszowałam i posmarowałam brokatem-bardzo cienkim pędzelkiem  - aby było to tylko maźnięcie.



Gotowa księga:


Pierwsza, którą zrobiłam parę tygodni temu, była na prezent na komunię:



KLIK przekierowanie do sklepu gdzie można kupić materiały :) 


Mam nadzieję, że kurs jest czytelny. W razie pytań piszcie:) Postaram się pomóc w miarę moich możliwości.


Jedna czarna owca podkreśla biel wszystkich pozostałych.
Stefan Kisielewski

PODPIS

1 comment:

  1. Teo, jesteś geniuszem :) Właśnie szukałam jakiegoś kursu na księgę, która nie będzie miała miliona stron i kilkunastu kilogramów wagi ;) Dziękuję bardzo :*

    ReplyDelete

Będzie mi niezmiernie miło przeczytać coś od Ciebie :):)
It would be great to see your comments :-)

D Z I Ę K U J Ę / T H A N K S :)